Top Ad unit 728 × 90

Wajib Tahu!! Pasangan Suami Isteri Dianggap Berzina Sepanjang Perkahwinan Mereka Jika…



Harus ketahui! ! pendamping suami isteri dikira berzina sejauh perkahwinan mereka jika…

Perkahwinan seumpama ini, hari ini benar tersangat biasa kerana keluarga lazimnya memilah jalur buat menutup malu. apabila mampu ketahui anak “pregnant luar nikah”, kilat kilat dikahwinkan.

bersumber pada realitas tersebut, nikah itu tidak legal, hingga pendamping itu nanti hidup dalam zina hingga bila - bila. perkara ini telah diajukan kepada seseorang imam, di mana banyak perkara lain mencuat dari perkara pokok tersebut.

aku kongsikan berbarengan kamu di mari kerana ianya sangat berarti:

pendamping suami isteri dikira berzina sejauh perkahwinan mereka jika…

soalan 1:

apakah langkah yang sewajarnya sekiranya seseorang wanita belum berkahwin mengalami berbadan dua anak luar nikah?

wanita itu tidak boleh berkahwin sampai - sampai balita itu dilahirkan.

soalan 2 :

sekiranya lelaki yang bertanggungjawab itu bersedia mengahwini wanita itu, bolehkah mereka bernikah?

tidak. mereka tidak boleh bernikah sampai - sampai balita itu dilahirkan.

soalan 3 :

terdapatkah perkawinan itu legal sekiranya mereka berkawin?

tidak. perkawinan itu tidak legal. seseorang lelaki tidak boleh mengahwini seseorang perempuan berbadan dua, meski lelaki itu menggambarkan bapak kepada balita yang dikandung itu.

soalan 4 :

Sekiranya mereka bernikah, apakah aksi mereka buat memperbetulkan kondisi?

Mereka mesti berpisah. wanita itu mestilah menunggu sampai - sampai melahirkan, ataupun sampai - sampai legal ia tidak memiliki, barulah mereka boleh bernikah sekali lagi, secara legal.

soalan 5 :

gimana sekiranya kondisi itu tidak diperbetulkan?

hingga mereka hendak hidup di dalam zina kerana perkawinan itu tidak legal.

soalan 6 :

apakah hak seseorang anak luar nikah?

mayoritas komentar berkata bahawa anak itu tiada hak buat menuntut apa - apa daripada bapaknya.

soalan 7 :

sekiranya hukum berkata lelaki itu bukan bapak kepada anak tersebut, terdapatkah itu bermakna ia bukan mahram kepada anak perempuannya seorang diri?

ya, ia tidak boleh jadi mahram.

soalan 8 :

sekiranya seseorang lelaki muslim dan juga seseorang perempuan muslim (ataupun bukan muslim) mau bernikah sehabis bersekedudukan, apakah aksi yang sewajarnya?

mereka mesti tinggal berasingan lekas dan juga menunggu sampai - sampai wanita itu haid satu kali saat sebelum mereka boleh bernikah.

soalan 9 :

sekiranya aku tahu/ketahui seorang di dalam kondisi ini, apakah aku butuh memberitahu kepadanya, ataupun lebih baik melindungi tepi kain seorang diri?

kamu harus memberitahu, kerana itu sebahagian tanggungjawab kamu bagaikan saudaranya. mereka wajib diberi kesempatan buat memperbetulkan kondisi mereka, bahwa tidak seluruh generasi yang lahir dari perkawinan tidak legal itu merupakan kanak - kanak yang tidak legal taraf.

akhirnya: bunda bapa, kerabat mara, org2 kampung, tok2 imam,

tok2 kadi dan juga saksi - saksi yang ketahui hendak kondisi tersebut namun mendiamkan, membiarkan ataupun membetulkan perkahwinan tersebut diteruskan hingga mereka pula tidak terlepas daripada menanggung azab dan juga seksaan samada di dunia ataupun juga di akhirat.

tolong jangan abaikan text ini. ini menggambarkan satu masalah yang sungguh - sungguh. jadi, fahami dan juga dalami betul - betul dan juga bincanglah dengan imam/ustaz sekiranya butuh.

mafhumnya: katakanlah: ‘sesungguhnya sembahyangku dan juga ibadatku, hidupku dan juga matiku, cumalah buat allah tuhan yang memelihara dan juga mentadbirkan sekaligus alam…




(Sumber:https:// ceriteradunia . pw/2018/wajib-tahu-pasangan-suami-isteri-dianggap-berzina-sepanjang-perkahwinan-mereka-jika/)
Wajib Tahu!! Pasangan Suami Isteri Dianggap Berzina Sepanjang Perkahwinan Mereka Jika… Reviewed by Unknown on Maret 07, 2018 Rating: 5

Tidak ada komentar:

All Rights Reserved by MencariSenja © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Diberdayakan oleh Blogger.