Top Ad unit 728 × 90

SHEIKH NI DIBERI KEBENARAN MASUK KE MAQAM NABI SAW. APA YANG DILIHATNYA AMAT MENGEJUTKAN!


Sheikh ni diberi kebenaran masuk ke maqam nabi saw. apa yang dilihatnya sangat mengejutkan!

sheikh ni diberi kebenaran masuk ke maqam nabi saw. apa yang dilihatnya sangat mengejutkan!

tahun 1964, seseorang sheikh telah diberi kebenaran mengiringi raja faisal buat masuk ke dalam ruang maqam nabi saw di masjid nabawi madinah dan juga apa yang dia amati sangat mengejutkan. subhanallah. 😮😮

subhanallah. pengalaman sekali seumur hidup ni dan juga dikongsikan dengan kita.

tahun 1964, seseorang sheikh telah diberi kebenaran mengiringi raja faisal buat masuk ke dalam ruang maqam nabi saw di masjid nabawi madinah dan juga apa yang dia amati sangat mengejutkan. subhanallah.

raja faisal ziarah maqam nabi saw
tidak sering sekali kita mendengar cerita daripada mana - mana pihak yang masuk ke dalam ruang makam nabi muhammad saw di masjid nabawi, di mari. meski tidak banyak yang dikisahkan, seseorang syeikh mendedahkan kisahnya yang masuk ke ruang makam baginda rasulullah saw ataupun ‘hujra’, kala era pemerintahan raja faizal bin abdul aziz (1964 sampai 1975).

sheikh aaeed ben omar Al rouis mengatakan, dia mengiringi raja faisal merambah ruang makam itu dan juga mengalami ada 2 kotak yang diperbuat daripada besi dan berkunci dan juga dia tidak mengenali apa yang terdapat di dalamnya.

2 kotak besi
menerusi video yang dimuatnaik dalam youtube, dia mengatakan, raja faisal memerintahkan suatu jawatankuasa dibangun buat menghitung benda dan juga perlengkapan yang terdapat di dalam makam itu, tercantum 2 kotak berkenaan.

“jawatankuasa itu dianggotai oleh departemen perihal ehwal islam dan juga wakaf, departemen kewangan dan juga biro audit.

“saya mewakili departemen kewangan. kami diarah merambah ruang makam selepas solat isyak. kami mengkatalog isi di dalam ruang itu berbarengan ahli benda kemas dan memakai rekod sejarah untuk kenali tentu beberapa barang yang terdapat.

isi isi 2 kotak tersebut
“kotak kesatu ditilik dan juga kami menemui emas dan juga benda kemas. di dalam kotak kedua kami menjumpai rantai perak. kami pula menjumpai tulisan yang terdapat kaitan dengan nabi muhammad saw, ” katanya.

katanya, pasukan itu melaksanakan tugas sepanjang 15 hari dan juga mereka mencadangkan biar benda kemas berkenaan ditaruh di muzium madinah, yang diselia oleh departemen kewangan, manakala tulisan berkenaan diserahkan kepada departemen pelajaran arab saudi.



(sumber: https:// ceriteradunia .pw/2018/sheikh-ni-diberi-kebenaran-masuk-ke-maqam-nabi-saw-apa-yang-dilihatnya-amat-mengejutkan/)

SHEIKH NI DIBERI KEBENARAN MASUK KE MAQAM NABI SAW. APA YANG DILIHATNYA AMAT MENGEJUTKAN! Reviewed by Unknown on Maret 07, 2018 Rating: 5

Tidak ada komentar:

All Rights Reserved by MencariSenja © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Diberdayakan oleh Blogger.