Top Ad unit 728 × 90

Baca Surah Al-Fatihah 41 Kali Sebelum Berdoa, Insya Allah Doamu Akan Dikabulkan...

Surah (AL) fatihah ialah surah kesatu dalam (AL) quran. (AL) fatihah artinya pembukaan ialah surah pembukaan dalam kita suci tersebut. surah ini diturunkan di mekah dan juga terdiri dari 7 ayat. al - fatihah menggambarkan surah yang pertama - tama diturunkan dengan lengkap di antara surah - surah yang terdapat dalam al - qur’an.

surah ini diucap al - fatihah (pembukaan) , kerana dengan surah inilah dibuka dan juga dimulainya al - quran. dinamakan ummul qur’an ataupun ummul kitab kerana ia menggambarkan induk dari seluruh isi al - quran.

dinamakan pula as sab’ul matsaany (7 yang berulang - ulang) kerana jumlah ayatnya yang 7 dan juga dibaca berulang - ulang dalam solat.

aku terdapat banyak menuliskan tentang fadhilat membaca surah (AL) fatihah, antara lain:


sheikh mahayuddin bin (AL) arabi khadas - allah serah mengatakan;

sesiapa yang terdapat hajat, hendaklah dia membaca surah (AL) fatihah sebanyak 41 kali, selepas sembahyang maghrib. jangan bergerak dari tempat duduknya sampai tuntas membaca (AL) fatihah 41 kali yang disebutkan di atas.

sehabis itu berdoalah kepada allah hendak hajat yang dikehendaki. iaitu hajat yang baik - baik. insyaa allah dikabulkan doanya. amalan ini teruji kemujarabannya, dengan izin allah jua.

mudah - mudahan tulisan diatas tentang trik membaca surah (AL) fatihah buat meminta hajat mampu berikan khasiat kepada seluruh.






( sumber: islamidia. com )
Baca Surah Al-Fatihah 41 Kali Sebelum Berdoa, Insya Allah Doamu Akan Dikabulkan... Reviewed by Unknown on Agustus 26, 2017 Rating: 5

Tidak ada komentar:

All Rights Reserved by MencariSenja © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Diberdayakan oleh Blogger.